صدور پروانه بهره برداری در منطقه ویژه اقتصادی پيام
کد : 13051425102


نهاد متولی: شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات (پیام)/ معاونت منطقه ویژه اقتصادی

اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذار


مدارک لازم جهت دریافت خدمت:
1-    واريز هزينه صدور پروانه ( پرداخت الکترونیکی)
2-    اخذ مفاصا حساب مالياتي( متقاضي بايستي طي نامه اي حوزه مالياتي خود را جهت استعلام به منطقه اعلام نمايد)
4-    رونوشت پايان كار و قرارداد و آخرين تغييرات روزنامه رسمي ( محل شركت و اعضاء شركت و ....) و آگهي تأسيس 
5-  در خصوص قرارداد اشخاص حقيقي ارائه قبض تلفن و رونوشت كارت ملي و شناسنامه الزامي است./
6-    فاكتور خريد مواد اوليه داخلي و خارجي  بهمراه قبوض انبار مربوطه
7-    فاكتور خريد ماشين آلات بهمراه قبوض انبار مربوطه
8-    ليست بيمه پرسنل
9-    ارائه مجوزهاي مربوطه همانند پروانه تاسيس و بهره برداري و مجوز ساخت وزارت بهداشت ، استاندارد ، محيط زيست و ..
10-    تكميل و تايپ فرم ، مهر و امضاء تمام صفحات توسط مديرعامل شركت
11-    اصل پروانه قبلي(در صورت تمديد)


اطلاعات تماس:
 اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذار
شماره تلفن دفتر سرمایه گذاری واحد صدور پروانه : مهندس نقدی 02633171310   - مهندس بیگی 02633171314

پیوند های دسترسی به خدمت:

ورود از طریق درگاه خدمات مناطق آزاد و ویژه

ورود از طریق سامانه خدمات دولت به مردم

 


شناسنامه خدمت :

 

سطح خدمت:

ملی

نوع خدمت:

        خدمت به شهروندان(G2C) خدمت به کسب و کار(G2B) خدمت به دیگر دستگاه های دولتی (G2G)       

ماهیت خدمت:

حاکمیتی

نوع مخاطبین:

اشخاص حقیقی,اشخاص حقوقی سازمانها و نهادهای دولتی، فعالان و بنگاه های اقتصادی

نحوه آغاز خدمت:

درخواست الکترونیکی گیرنده خدمت

متوسط مدت زمان ارايه خدمت:

۷ روز کاری

زمان ارائه خدمت(ایام هفته و سال):

تمام ایام سال

هزینه خدمت:

هزینه ها

            مبلغ (ریال)            توضیحات

            20000 ریال         بنا به نوع فعالیت و مساحت واحد تولیدی هزینه متفاوت خواهد بود که برای سال 1401 به ازای هر متر مربع 20000 ریال از 60000000 تا 200000000 ریال متغیر میباشد


  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دریافت شناسنامه خدمت


فرآیندها :


  • 1- متولی منطقه ویژه اقتصادی پیام چه سازمانی است و وابسته به کدام نهاد است؟
  • 2- اهم تفاوت منطقه آزاد، منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی چیست؟
  • 3- چه صنایعی امکان حضور در منطقه ویژه اقتصادی پیام را دارند؟
  • 4- حضور در منطقه ویژه اقتصادی برای چه کسب و کارهایی قابل توصیه است؟
  • 5- آیا منطقه ویژه اقتصادی پیام همان فرودگاه پیام است؟
  • 6- برای دریافت زمین در منطقه ویژه اقتصادی پیام چه اقدامی باید انجام داد؟
  • 7- فرمت طرح توجیهی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام را از کجا تهیه کنیم؟
  • 8- برای تهیه طرح توجیهی چه اسناد بالادستی باید مورد توجه قرار گیرد؟
  • -9 چه مجوزهایی توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی پیام صادر می‌شوند؟
  • 10- تخصیص زمین به متقاضیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام در چه قالبی است؟
  • 11- آیا زمین‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پیام به فروش می‌رسد؟
  • 12- پس از اتمام زمان قرارداد اجاره در منطقه ویژه اقتصادی پیام چه شرایطی در ارتباط با اعیانی احداث شده و حضور سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود؟
  • 13- در صورت تصویب طرح توجیهی در هیئت مدیره شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات (پیام) چه مراحلی تا تحویل زمین باید طی شود و بطور متوسط چه مدت به طول می‌انجامد؟
  • 14- برای انعقاد قرارداد واگذاری زمین بصورت اجاره 25 ساله در منطقه ویژه اقتصادی پیام چه مدارکی مورد نیاز است؟
  • 15- برای انعقاد قرارداد واگذاری سوله بصورت اجاره یک یا چند ساله در منطقه ویژه اقتصادی پیام چه مدارکی مورد نیاز است؟
  • 16- گردشکار انعقاد قرارداد در منطقه ویژه اقتصادی پیام شامل چه مراحلی می‌گردد و بطور متوسط چه مدت به طول می‌انجامد؟
  • 17- اجاره بها از چه زمان برای قراردادهای سوله و زمین در منطقه ویژه اقتصادی پیام لحاظ می‌گردد؟
  • 18- پس از انعقاد قرارداد چه اقداماتی باید انجام شود؟
  • 18- جواز تأسیس، پروانه احداث بنا، گواهی پایانکار و پروانه بهره‌برداری در منطقه ویژه اقتصادی پیام توسط کدام واحد صادر می شود؟
  • 20- مراحل و مدارک مورد نیاز صدور پروانه احداث بنا چیست؟
  • 21- مراحل و مدارک مورد نیاز برای صدور جواز پایانکار چیست؟
  • 22- مراحل و مدارک مورد نیاز برای صدور جواز تأسیس چیست؟
  • 23- مراحل و مدارک مورد نیاز برای صدور پروانه بهره برداری چیست؟
  • 24- کمیسیون ارزش افزوده شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی چیست؟
  • 25- چرا باید در کمیسیون ارزش افزوده شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی تشکیل پرونده داد؟
  • 26- چه مدارکی برای تشکیل پرونده در کمیسیون ارزش افزوده شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی مورد نیاز است و چه مراحلی باید طی شود؟
  • 27- از تشکیل پرونده تا حضور در جلسه کمیسیون ارزش افزوده شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی معمولاً چه مدت بطول می‌انجامد؟
  • 28- پس از تصویب طرح در جلسه کمیسیون ارزش افزوده شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی چه باید کرد؟
  • 29- آیا برای ورود کالا به منطقه ویژه اقتصادی پیام نیاز به ثبت سفارش است؟ چگونه باید کالا از خارج ازکشور وارد منطقه ویژه اقتصادی پیام شود؟
  • 30- کالای ایرانی یا خارجی ترخیص شده را چگونه می‌توان از سرزمین اصلی به منطقه ویژه اقتصادی پیام وارد کرد؟
  • 31- برای ورود محصول تولید شده در منطقه ویژه اقتصادی پیام به سرزمین اصلی چه مراحلی باید طی شود؟
  • 32- آیا برای ورود محصول تولید شده در منطقه ویژه اقتصادی پیام به سرزمین اصلی نیاز به دریافت مجوزهای سازمان‌های متولی در سرزمین اصلی نظیر سازمان ملی استاندارد و ... است؟
  • 33- انبارهای اختصاصی واحدهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پیام چگونه ثبت و کنترل می‌شوند؟
  • 34- برای دریافت گواهی تولید در منطقه ویژه اقتصادی پیام چه اقدامی باید انجام شود؟
  • 35- چند نوع گواهی تولید در منطقه ویژه اقتصادی پیام صادر می‌شود و چه تفاوتی با هم دارند؟

1.    مقدمه :
در این سند متقاضیان (اعم از حقیقی و حقوقی) هنگام دریافت خدمت از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به اطلاعاتی اساسی از قبیل
 ( رویدادها و دستاوردها، قوانین و مقررات، آیین نامه، شماره تماس مسوولین سازمان، راهنمای انجام خدمت، سوالات متداول، فرم های قابل دانلود و.. ) در جهت ارتقاي سطح خدمات و افزايش شفاف سازي و پاسخگویی همچنین کاهش خطاي انساني در فرايندهاي ارائه خدمات و همچنين کاهش نياز فعالان اقتصادي به مراجعه حضوري در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام و ارائه خدمات به صورت الکترونيکی دسترسی خواهند داشت .
2.    هدف :
ارائه خدمات مصوب منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام حضوری و الکترونیکی با رعایت ضوابط و مقررات قانونی به متقاضیان در کوتاهترین زمان ممکن.
هدف از این توافقنامه این است که به منظور ارائه باکیفیت خدمات ارائه شده توسط منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، کیفیت تحویل کلیه خدمات براي خدمت گیرندگان موردتوافق قرار می گیرد. این بیانیه، سطح توافق دوجانبه درخصوص این خدمات و مسئولیتهاي سازمانی را درصورت لزوم مشخص می کند.جمع آوري شکایات و نظرات مردمی ازطریق فرمهاي الکترونیکی و فیزیکی صورت می گیرد و در اسرع وقت بررسی و پاسخ داده می شود.
3.    مسئولیت
شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات (پیام) یک شرکت دولتی تابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که بعنوان سازمان مسئول، مسئولیت اداره منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام را بر عهده دارد.
 خدمات این شرکت تماماً مجوز محور بوده و شامل 4 خدمت اصلی و 5 زیر خدمت  مصوب می باشدکه براساس اولویت ها و ذات خدمات الکترونیکی گردیده¬ اند. 

4.    شرایط و مقررات عمومی ثبت درخواست صدور پروانه بهره برداری در منطقه ویژه اقتصادی پیام
سرمایه گذارانی که مطابق مفاد قرارداد و موضوع فعالیت در مرحله بهره برداری از مستحدثات و تأسیسات خود قراردادرند با درخواست و ارائه مدارک لازم مشمول دریافت این خدمت می گردند.
 5. شناسنامه خدمت
مسئولیت اجرای این روش اجرایی به عهده  معاونت های منطقه ویژه اقتصادی و حوزه هوانوردی مجموعه پیام می باشد  
مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این روش اجرایی به عهده  دفتر فناوری و تحول ادرای بر اجرای فرایند ها می باشد. 
منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام موافقت می کند که خدمت ویا پشتیبانی را مطابق قرارداد فی مابین به خدمت گیرندگان و سرمایه گذاران  ارائه شود.
6. تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی
خدمت گیرندگان سامانه هاي مجموعه پیام مکلف هستند مدارك مورد نیاز خود جهت دریافت خدمات را از طریق سامانه خدمت (freezone.ir) اخذ نمایند.
متقاضی دریافت خدمت مکلف است مدارك خود را تنها از طریق سامانه منطبق با توضیحات درج شده در شناسنامه خدمت مورد نظر به این دستگاه بارگذاری نماید. موارد مربوط به زمان انجام خدمت، تعداد مرتبه مراجعه حضوري متقاضی، نحوه دسترسی و زمانهاي دسترسی به خدمت و کلیه جزئیات خدمت بصورت کامل در شناسنامه خدمت ذکر شده است.
این تارنما مجهز به امکان ثبت و پیگیری درخواست ها و شکایات شما متقاضیان گرامی از طریق مراجعه پایین صفحات در بخش شکایات برای ثبت شکایات از طریق سامانه ثبت شکایت به صورت تمام وقت و ۲۴ ساعته دارا می باشد.
 7. هزینه ها و پرداخت ها
 هزینه های هر خدمت و زیر خدمت در شناسنامه خدمات که در قسمت میز خدمت الکترونیکی درج شده است قابل مشاهده می باشد.
8. دوره عملکرد
این توافقنامه سطح خدمت تا تاریخ   01/ 01/ 1403 اعتبار دارد.
این توافقنامه سطح خدمت حداکثر تا 2 سال یعنی زمانی که اصلاح، جایگزین شده یا با موافقت دو جانبه هر دو سازمان به امضاء برسد، اعتبار دارد. برای خدمات G2G.
در پایان 01/01/1403 یک توافقنامه سطح خدمت جدید ایجاد و امضا خواهد شد تا ارائه خدمات ادامه یابد.
9. خاتمه توافقنامه
 هرگونه توافق اضافه بر شرایط مندرج در توافق نامه سطح خدمت بین خدمت دهنده و خدمت گیرنده با رعایت شرایط رقابتی و حقوقی بلامانع است. در شرایط اختلاف بین خدمت دهنده  و خدمت گیرنده، دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات و دفتر حقوقی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  مرجع داوری حل اختلاف خواهد بود.

 


6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0