ارائه خدمات فرودگاهي در منطقه ویژه اقتصادی پيام
13051423000


نهاد متولی: شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات (پیام)/ معاونت هوانوردی و امور فرودگاهی


لازمه انجام هر نوع پروازی در طول شبانه روز در هر فرودگاهی در دنیا ، ثبت درخواست شرکت هواپیمایی مربوطه در سامان کشوری AFTN همان کشور که تحت مالکیت اداره کنترل ترافیک هوایی کشور یاده می باشد . لذا زمانی زمانی که یک شرکت هواپیمایی در این سامانه تقاضای یک پرواز باری برای هر فرودگاهی در هر کشوری ثبت نماید بطور معمول فرودگاه مقصد امکانات تخلیه و بارگیری را برای آن پرواز در نظر می گیرد و نیازی به ارائه چنین درخواستی در یک سامانه جدا نمی باشد . 

 لذا اساسا تعریف اینگونه اقدامات و فعالت ها فاقد ماهیت خدمتی می باشند . بنابراین به صورت غیر الکترونیکی انجام می پذیرد

بیانیه توافق سطح خدمت
1.    مقدمه :
در این سند متقاضیان (اعم از حقیقی و حقوقی) هنگام دریافت خدمت از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به اطلاعاتی اساسی از قبیل
 ( رویدادها و دستاوردها، قوانین و مقررات، آیین نامه، شماره تماس مسوولین سازمان، راهنمای انجام خدمت، سوالات متداول، فرم های قابل دانلود و.. ) در جهت ارتقاي سطح خدمات و افزايش شفاف سازي و پاسخگویی همچنین کاهش خطاي انساني در فرايندهاي ارائه خدمات و همچنين کاهش نياز فعالان اقتصادي به مراجعه حضوري در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام و ارائه خدمات به صورت الکترونيکی دسترسی خواهند داشت .
2.    هدف :
ارائه خدمات مصوب منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام حضوری و الکترونیکی با رعایت ضوابط و مقررات قانونی به متقاضیان در کوتاهترین زمان ممکن.
هدف از این توافقنامه این است که به منظور ارائه باکیفیت خدمات ارائه شده توسط منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، کیفیت تحویل کلیه خدمات براي خدمت گیرندگان موردتوافق قرار می گیرد. این بیانیه، سطح توافق دوجانبه درخصوص این خدمات و مسئولیتهاي سازمانی را درصورت لزوم مشخص می کند.جمع آوري شکایات و نظرات مردمی ازطریق فرمهاي الکترونیکی و فیزیکی صورت می گیرد و در اسرع وقت بررسی و پاسخ داده می شود.
3.    مسئولیت
شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات (پیام) یک شرکت دولتی تابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که بعنوان سازمان مسئول، مسئولیت اداره منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام را بر عهده دارد.
 خدمات این شرکت تماماً مجوز محور بوده و شامل 4 خدمت اصلی و 5 زیر خدمت  مصوب می باشدکه براساس اولویت ها و ذات خدمات الکترونیکی گردیده¬ اند. 

4.    شرایط و مقررات عمومی ثبت درخواست خدمات فرودگاهی در منطقه ویژه اقتصادی پیام
متقاضیان دریافت این خدمت لازم است دارای مجوهای لازم از سازمان هواپیمایی کشور باشند. و کلیه قوانین سازمان سازمان بین المللی هوانوردی کشوری(ICAO) و سازمان هواپیمایی کشور مورد عمل قرار می گیرد.
 5. شناسنامه خدمت
مسئولیت اجرای این روش اجرایی به عهده  معاونت فرودگاهی و امور هوانوردی مجموعه پیام می باشد.  
مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این روش اجرایی به عهده  شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات (پیام) می باشد. 
منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام موافقت می کند که خدمت و یا پشتیبانی به شرح زیر ارائه شود:
خدمات تخصصی حمل و نقل بارهوایی(کارگو) ،ارائه خدمات به پروازهای مسافربری داخلی- خارجی،ارائه خدمات آموزشی خلبانی، تأمین محل استقرار مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما و...
6. تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی
شرکت های هواپیمایی و مسافربری صرفاً با اخذ مجوز پرواز کلیه خدمات هوانوردی و فرودگاهی، جابجایی مسافر، استریپ، ارتباط با برج مراقبت و..... را بطور پیش دریافت می کنند. 
موارد مربوط به زمان انجام خدمت، تعداد مرتبه مراجعه حضوري متقاضی، نحوه دسترسی و زمانهاي دسترسی به خدمت و کلیه جزئیات خدمت بصورت کامل در شناسنامه خدمت ذکر شده است.
این تارنما مجهز به امکان ثبت و پیگیری درخواست ها و شکایات شما متقاضیان گرامی از طریق مراجعه پایین صفحات در بخش شکایات برای ثبت شکایات از طریق سامانه ثبت شکایت به صورت تمام وقت و ۲۴ ساعته دارا می باشد.
 7. هزینه ها و پرداخت ها
 هزینه های دریافت خدمت مطابق با تعرفه های مصوب هئیت وزیران و سازمان هواپیمایی کشوری می باشد.
8. دوره عملکرد
این توافقنامه سطح خدمت تا تاریخ   01/ 01/ 1403 اعتبار دارد.
این توافقنامه سطح خدمت حداکثر تا 2 سال یعنی زمانی که اصلاح، جایگزین شده یا با موافقت دو جانبه هر دو سازمان به امضاء برسد، اعتبار دارد. برای خدمات G2G.
در پایان 01/01/1403 یک توافقنامه سطح خدمت جدید ایجاد و امضا خواهد شد تا ارائه خدمات ادامه یابد.
9. خاتمه توافقنامه
 هرگونه توافق اضافه بر شرایط مندرج در توافق نامه سطح خدمت بین خدمت دهنده و خدمت گیرنده با رعایت شرایط رقابتی و حقوقی بلامانع است. در شرایط اختلاف بین خدمت دهنده  و خدمت گیرنده، دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات و دفتر حقوقی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  مرجع داوری حل اختلاف خواهد بود.

 


  • هماهنگی حمل بار هوایی از طریق شرکت خدمات هوایی پیام به چه صورت می باشد ؟
  • نحوه اطلاع از خدمات و هزینه های مربوط به خدمات فرودگاهی در شرکت خدمات هوایی پیام از چه طریقی امکانپذیر می باشد ؟
  • آیا فرودگاه پیام آموزش خلبانی دارد ؟ مبلغ هزینه آموزش چقدر می باشد ؟
  • در شرکت خدمات هوایی پیام چه فعالیتهایی در حوزه هوایی انجام می شود ؟
  • آیا شرکت خدمات هوایی پیام پروازهای مسافری دارد ؟ مقاصد پروازهای مسافری به کدامین شهرها می باشد ؟
  • نحوه استخدام افراد با مدرک هوانوردی در شرکت خدمات هوایی پیام چگونه است ؟
  • نحوه ارتباط و اطلاع رسانی پروازهای فرودگاه پیام به چه صورت می باشد ؟
  • نحوه استفاده از فضای تجاری و تبلیغات در سالن ترمینال مسافری شرکت خدمات هوایی پیام به چه صورت می باشد ؟
  • سانحه هوایی چیست؟
  • چگونه سوانح و حوادث را گزارش کنیم؟
  • پرواز های تفریحی در فرودگاه پیام به چه صورت انجام می شود ؟

6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0