تماس با ما
شنبه, 22 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۲/۲۵ 
  • تعداد بازدید : 1600
  • کد خبر : ۱۸۴۸
منطقه اقتصادی پیام می‌تواند در غرب آسیا بی‌رقیب باشد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز از جذب 100 میلیون دلار سرمایه خارجی طی یک سال اخیر در البرز خبر داد و گفت: بیشتر این شرکت‌های خارجی در زمینه تولید دارو فعالیت دارند و در کنار شرکت‌های دارویی ایرانی می‌توانند البرز را به هاب دارویی کشور تبدیل کنند.

به گزارش ایسنا منطقه البرز، ابوالفضل فلاح در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی که امروز شنبه 21 اردیبهشت در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام اظهار کرد: در این منطقه فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی وجود دارد که باید از این فرصت‌ها برای تقویت ساختار اقتصادی استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با ایجاد نمایشگاه بین المللی، پایانه صادراتی و بندر خشک در کنار منطقه ویژه اقتصادی پیام، هاب اقتصادی ویژه‌ای در استان شکل می‌گیرد که در منطقه غرب آسیا بی رقیب خواهد شد.

وی توضیح داد: خوشبختانه زمین پایانه صادراتی مشخص شده و با انجام امور اداری به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: با راه اندازی نمایشگاه بین المللی هم می‌توان امیدوار بود بخشی از ثقل اقتصادی کشور از تهران به سمت البرز کشانده شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت جذب سرمایه خارجی در سال گذشته گفت: سال گذشته در مجموع 202 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان اتفاق افتاده و با توجه به اینکه در شرایط تحریم به سر می‌بریم رقم قابل توجهی است.

فلاح ابراز کرد: از مجموع این سرمایه گذاری‌ها بیش از 100 میلیون دلار جذب شده و بخش دیگر آن هم در حال جذب است.

وی توضیح داد: بیشتر این شرکت‌های خارجی در زمینه تولید دارو فعالیت دارند و در کنار شرکت‌های دارویی ایرانی می‌توانند البرز را به هاب دارویی کشور تبدیل کنند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر البرز در رتبه 9 کشوری در حوزه تولید ناخالص ملی و رتبه 23 کشور در بخش منابع بانکی قرار دارد.

وی گفت: سال گذشته موفق شدیم 26 هزار میلیارد تومان از طریق منابع بانکی، فاینانس خارجی، سرمایه گذاری مستقیم و ... جذب کنیم که رقم قابل توجهی است.

فلاح ابراز کرد: امید است با این منابع بتوانیم به هدف خود برای ایجاد 45 هزار اشتغال خالص در سال جاری دست یابیم.
 

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0