باند و سطوح پروازی

با توجه به گذشت مدت زمان زیادی از احداث باند و سطوح پروازی ، عملیات بهسازی باند و روکش جدید آسفالتی آن  در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا می باشد . باند دارای سیستم روشنایی (Lighting) می باشد که با توجه به افزودن پروازهای مسافری و برنامه های توسعه ای سیستم جدید روشنایی باند و اپروچ خریداری و در سال ۹۷ عملیات اجرایی نصب و راه اندازی آن آغاز خواهد شد. به دلیل عدم وجود موانع طبیعی و دست ساز در اطراف پیام ، در حوزه ایمنی جزو امن ترین فرودگاه های کشور محسوب می گردد.

 

دستگاه کمک ناوبری

دستگاه های DVOR/DME و NDB در حال حاضر عملیاتی  و سیستم ILS/DME که بعد از نصب در مراحل راه انداری می باشد.

 

دستگاه های رادیویی

سیستم های ضبط مکالمات ، سیستم های سوییچینگ ، سیستم های رادیویی و ارتباطی و سایر تجهیزات که در حال حاضر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

ایمنی و آتش نشانی

از نظر رده بندی ( CAT ) ایمنی آتش نشانی فرودگاه در رده ۷ قرار دارد و با توجه به ماشین آلات و سایر تجهیزات عملیاتی ( ۶ دستگاه کفساز ، آمبولانس ، فالومی و … ) این واحد قابلیت ارتقاء به رده های بالاتر با افزایش نیروی انسانی را دارا می باشد.

 

برج مراقبت پرواز

این واحد روزانه به حدود ۲۵۰ پرواز خدمات مراقبت پرواز و سایر خدمات هوانوردی ارائه می نماید و یکی از پرترافیک ترین فرودگاههای ایران از نظر تعداد پرواز می باشد ، شایان ذکر است خدمات Flight Plan  نیز به همین نسبت توسط واحد شبکه پیام های هوانوردی ارائه می گردد. برج مراقبت پرواز پیام علاوه بر پوشش دادن پروازهای این فرودگاه ، پروازهای فرودگاه هلی کوپتری کردان و فرودگاه نیروی انتظامی را نیز تحت پوشش خود دارد. به دلیل عدم وجود موانع طبیعی و دست ساز در اطراف پیام ، در حوزه ایمنی جزو امن ترین فرودگاه های کشور محسوب می گردد.

 

تجهیزات زمینی

امکانات فرودگاه در زمینه تجهیزات زمینی علاوه بر وجود سه باب آشیانه با مساحت هرکدام ۲۵۰۰ متر مربع و فضای اداری انبار  و Shop  هرکدام ۵۰۰ متر مربع دارای تجهیزات هندلینگ و کارگو است، با امکانات و تجهیزات موجود در حال حاضر تا هواپیماهای ۷۴۷ سرویس دهی می شود. این سرویس ها شامل تخلیه و بارگیری ،Push Back ، GPU ، Air Starter ، می باشد .

سوختگیری هواپیمایی

فرودگاه بین المللی پیام از معدود فرودگاههای کشور می باشد که دارای واحد سوختگیری بوده و این واحد با ظرفیت مخازن ۵۴۰ هزار لیتر ، دو واحد سوخت رسان ۳۴۰۰۰ لیتری و دو دستگاه تانکر حمل سوخت ۱۹۰۰۰ لیتری آماده ارائه سوخت به هر نوع هواپیما می باشد.


6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0